5 secrete ale unei bune comunicari online

Lumea moderna face foarte usoara comunicarea, in special online, cu colegi sau clienti de oriunde pe glob, dar chiar si asa, uneori apar probleme in cadrul unui proiect. Iata cateva sfaturi pentru evitarea lor:

Fii clarbusinessman-typing-on-laptop

Este usor sa fii inteles gresit cand scrii un email sau vorbesti intr-o conferinta telefonica. De aceea este bine sa scrii email-uri scurte si la obiect, cu puncte clare si bine delimitate. Nu uita sa verifici inainte sa trimiti daca mesajul pe care vrei sa-l transmiti este corect, succint, clar si usor de citit de catre destinatar (presedinte de companie, client, echipa, angajati noi sau temporari etc.).

Citeste mesajele primite

Este de-a dreptul enervant sa trimiti un email cu 4-5 puncte sau intrebari si sa ti se raspunda doar la 2-3 dintre ele. Oare persoana care a raspuns a citit tot email-ul?

La fel cum te asiguri ca mesajul pe care tu il trimiti este usor de citit si de inteles de catre destinatar, asigura-te ca si tu citesti si intelegi tot mesajul pe care il primesti.

Fii profesionist

Poti foarte usor sa treci in limbaj informal atunci cand scrii un mesaj, mai ales in cazul unei comunicari foarte dese. Cu fiecare interlocutor trebuie sa iti gasesti un ton profesional care sa va convina amandurora. Indiferent ca primesti mesaje continand diverse apelative, injurii sau chiar glume, trebuie sa iti mentii un ton profesional.

Nu lasa mesajele necitite sa se adune! Daca primesti mai mult de 10-20 de email-uri pe zi, este foarte usor sa ramai in urma. Dupa cateva zile de mesaje necitite, deja nu mai faci fata si este foarte greu sa revii la curent cu toate. Deci, citeste-ti mereu email-urile pentru a mentine totul sub control. Poti face acest lucru cand astepti pe cineva, inainte sa inceapa o sedinta, in pauzele dintre sarcinile efective de lucru etc.

Fii sincer

In comunicarea online este mult mai usor sa amani sau sa ocolesti raspunsuri decat sa spui un adevar incomod. Ar putea parea o cale usoara de scapare, dar poate cauza probleme mult mai grave in viitorul proiectului. Ideea este sa fii sincer si clar, indiferent de metoda de comunicare folosita: fata in fata, telefon, email. Pana la urma adevarul va iesi la iveala si tu, dar si proiectul, veti avea de suferit. De obicei se recomanda ca problemele si vestile rele sa fie comunicate fata in fata, daca este posibil. De asemenea, comunica-le la timp, nu amana. Chiar daca pe moment cineva va tipa la tine, pe viitor si pe termen lung vei avea o relatie de afaceri sincera si solida cu acea persoana.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *